היי כולם,
לאחר כמעט חודש שלא עדכנתי את הרשומות בבלוג - סיימתי לקרוא את הספר במלואו,
לא עדכנתי את הבלוג - בעיקר בגלל שלא היה במה לעדכן אותו - אחרי התחלה מבטיחה של הספר,
הדוגמאות - התיאוריות וההגדרות היו דיי רגילות - לא חדשניות ולא היו מחקרים מעמיקים או משהו מיוחד ששווה לכתוב עליו.
מספר דברים שכן הצלחתי ללקט במהלך הקריאה:
מודל כניסת טכנולוגיה חדשה על פי גרטנר: (זה דווקא מאוד מעניין ומאוד רלוונטי אלינו)
1. Technology Trigger - גירוי ראשוני: פריצה טכנולוגית המושקת בפרסום רחב המעורר ציפיות.
2. Peak of inflated expectations: שיאר הציפיות: שלב המתאפיין בהתלהבות מופרזת ולא מציאותית.
3. Trough of disillusionment: שלב ההתפקחות: יציא המהאופנה, ירידה דרסטית בשימוש ובציפיות.
4. Slope of enlightenment: עלייה מתונה מחודשת אחרי תובנה והפנמה: כמה גופים מתפתחים לאט את הטכנולוגיה ולומדים את היתרונות הטמונים בה ואת היישומים שניתן לעשות באמצעותה.
5. Plateau of productivity: שימוש שגרתי ויציב לאורך הזמן: בשךב זה הארוך והיציב מכולם, מתפתחים דורות של טכנולוגיה משולבת זו, טכנולוגיה המובססת היטב בשוק ומתעדכנת בהתאם.
בספר - בטבלה 16 עמוד 230 יש השוואה בין יומנרשת לדיון מקוון מבחינה של 9 קריטריונים:
(Lefever, 2005).
בעמוד 276 מגדיר הספר אפיון ומימוש של אתר בית הספר - שוב בצורה מאוד פשטנית (לטעמי) - התקשורת המבוטאת היינה בעיקר בין מורה לתלמיד ובין הורים למורים ולבתי ספר - והאלמנט של תקשורת בין התלמידים בהחלט חסר...
אלה הרכיבים כפי שהם מוצגים שם:
אעדכן על התקדמויות ומאמרים נוספים.
:),
רועי שילו.
לאחר כמעט חודש שלא עדכנתי את הרשומות בבלוג - סיימתי לקרוא את הספר במלואו,
לא עדכנתי את הבלוג - בעיקר בגלל שלא היה במה לעדכן אותו - אחרי התחלה מבטיחה של הספר,
הדוגמאות - התיאוריות וההגדרות היו דיי רגילות - לא חדשניות ולא היו מחקרים מעמיקים או משהו מיוחד ששווה לכתוב עליו.
מספר דברים שכן הצלחתי ללקט במהלך הקריאה:
מודל כניסת טכנולוגיה חדשה על פי גרטנר: (זה דווקא מאוד מעניין ומאוד רלוונטי אלינו)
1. Technology Trigger - גירוי ראשוני: פריצה טכנולוגית המושקת בפרסום רחב המעורר ציפיות.
2. Peak of inflated expectations: שיאר הציפיות: שלב המתאפיין בהתלהבות מופרזת ולא מציאותית.
3. Trough of disillusionment: שלב ההתפקחות: יציא המהאופנה, ירידה דרסטית בשימוש ובציפיות.
4. Slope of enlightenment: עלייה מתונה מחודשת אחרי תובנה והפנמה: כמה גופים מתפתחים לאט את הטכנולוגיה ולומדים את היתרונות הטמונים בה ואת היישומים שניתן לעשות באמצעותה.
5. Plateau of productivity: שימוש שגרתי ויציב לאורך הזמן: בשךב זה הארוך והיציב מכולם, מתפתחים דורות של טכנולוגיה משולבת זו, טכנולוגיה המובססת היטב בשוק ומתעדכנת בהתאם.
בספר - בטבלה 16 עמוד 230 יש השוואה בין יומנרשת לדיון מקוון מבחינה של 9 קריטריונים:
(Lefever, 2005).
- אתר השליטה.
- עריכת נושא חדש
- מוכוון אל: Intent
- כלים
- כרונולוגיה
- קשר אישי
- בקרת זיהום
- ריכז נושאים
בעמוד 276 מגדיר הספר אפיון ומימוש של אתר בית הספר - שוב בצורה מאוד פשטנית (לטעמי) - התקשורת המבוטאת היינה בעיקר בין מורה לתלמיד ובין הורים למורים ולבתי ספר - והאלמנט של תקשורת בין התלמידים בהחלט חסר...
אלה הרכיבים כפי שהם מוצגים שם:
- שיעורים בפועל
- מרחב מקוון של "נושא"
- מרחב מקוון של "מקצוע"
- מרחב כיתה מקוון - אתר מלווה כיתה
- מרחב עבודה אישי לתלמיד \ מורה - מרחב שבוא מתנהלים מרבית השיעורים והפעיליות הלימודיות של הכיתה.
- מעטפת מכלילה של בית הספר.
אעדכן על התקדמויות ומאמרים נוספים.
:),
רועי שילו.
No comments:
Post a Comment