היי כולם,
אני התחלתי לקרוא את הספר של אברום רותם ויהודה פלד - לקראת בית ספר מקוון (2008) - סוף סוף הצלחתי לשים את ידי על ספר מעודכן - ולהפתעתי ושמחתי הרבה - אני מכיר כבר את כל התיאוריות עליהם מדברים שם - ונראה כאילו כבר יש לנו את הרקע התיאורתי - סיימתי את הפרק הראשון וכמה מסקנות מעניינות:
הגדרת מושג הלמידה בהקשר של סביבת למידה מקוונת - בהגדרה יש שני מונחים תהליך חיצוני ללמוד ותהליך פנימי ללומד - כשהתהליך החיצוני ללומד היינו עובד בתהליך של Download ו Upload. התהליך האישי הפנימי אצל הלומד מבוסס על תיאוריות קוגנטיביות.
נושא שני שהיה מאוד מעניין זה "הפרדוקס הטכנולוגי":
הפרדוקס הטכנולוגי - כפי שהוגדר על ידי סלומון ואחרים (200: פרק 1) - בית הספר עדכה פעם ללא טכנולוגיות מידע - ולכן שילוב של טכנולוגיות מידע אינו בדיוק שילוב, אלה הוא כפוי - התאמה כפויה של אמצעי למערכת ללא שינוי אמיתי.
"פרדוקס הבוגר הרצוי":
בשביל שיתחולל שינוי אמיתי - צריכים להגדיר את בית הספר העתידי - ולצורך כך צריכים להגדיר את הבוגר העתידי - את החברה העתידית - ובגלל קושי צריכים להגדיר את הבוגר על בסיס החברה הקיימת - ולכן הגדרת בית הספר על סמך בוגר קיים ומשאלות לב מוביל אותנו לבית הספר הקיים - בלי שינוי אמיתי של בית הספר....
אמשיך לעדכן,
רועי שילו.
אני התחלתי לקרוא את הספר של אברום רותם ויהודה פלד - לקראת בית ספר מקוון (2008) - סוף סוף הצלחתי לשים את ידי על ספר מעודכן - ולהפתעתי ושמחתי הרבה - אני מכיר כבר את כל התיאוריות עליהם מדברים שם - ונראה כאילו כבר יש לנו את הרקע התיאורתי - סיימתי את הפרק הראשון וכמה מסקנות מעניינות:
הגדרת מושג הלמידה בהקשר של סביבת למידה מקוונת - בהגדרה יש שני מונחים תהליך חיצוני ללמוד ותהליך פנימי ללומד - כשהתהליך החיצוני ללומד היינו עובד בתהליך של Download ו Upload. התהליך האישי הפנימי אצל הלומד מבוסס על תיאוריות קוגנטיביות.
נושא שני שהיה מאוד מעניין זה "הפרדוקס הטכנולוגי":
הפרדוקס הטכנולוגי - כפי שהוגדר על ידי סלומון ואחרים (200: פרק 1) - בית הספר עדכה פעם ללא טכנולוגיות מידע - ולכן שילוב של טכנולוגיות מידע אינו בדיוק שילוב, אלה הוא כפוי - התאמה כפויה של אמצעי למערכת ללא שינוי אמיתי.
"פרדוקס הבוגר הרצוי":
בשביל שיתחולל שינוי אמיתי - צריכים להגדיר את בית הספר העתידי - ולצורך כך צריכים להגדיר את הבוגר העתידי - את החברה העתידית - ובגלל קושי צריכים להגדיר את הבוגר על בסיס החברה הקיימת - ולכן הגדרת בית הספר על סמך בוגר קיים ומשאלות לב מוביל אותנו לבית הספר הקיים - בלי שינוי אמיתי של בית הספר....
אמשיך לעדכן,
רועי שילו.
No comments:
Post a Comment